Det der med at have en træningsmakker…

IMG_0224

I en periode trænede jeg alene når det kom til styrketræning, primært fordi jeg trænede om morgenen/formiddagen pga. mine arbejdstider. Men det blev efterhånden en smule kedeligt, derfor teamede jeg op med min instagram veninde Sara (@bysaraeline). Vi startede med at have en enkelt ugentlig træning sammen om søndagen. Hun kunne flytte mine grænser og havde mod på at skubbe mig udover kanten (selvom jeg ofte bandede hende langt væk). Et år efter vi begyndte vores søndagstræninger sammen, har vi nu 5-6 ud af ugens 7 træninger sammen.

I denne tid er der da også kommet nogle fordele og ulemper frem ved at have en træningspartner. Mange af os kender nok de der fordele og ulemper der nu kan være ved en træningpartner. Jeg gør i hvert fald og dem vil jeg nu dele med jer:

Fordele:

  • Der er en til at ’skælde’ dig ud, når du ikke orker de tunge løft tirsdag morgen
  • Du dropper aldrig en træning, fordi du har en aftale
  • Du har en til at presse dig ud af din comfort zone
  • Du skal ikke danse alene på løbebåndet til ‘Cotton Eye Joe’
  • Du er ikke alene om at være hende den tossede der danser på løbebåndet
  • Der er altid en til at tage dine træningsbilleder
  • Der er altid en til at motivere dig

Ulemper:

  • Der er en til at skælde dig ud, når du ikke orker de tunge løft tirsdag morgen
  • Du kan ikke bare snuppe 8 reps istedet for 10 når det bliver liiiidt for hårdt, for der er en anden der tæller med
  • Træningen tager typisk meget længere tid fordi i jo også lige skal vende verdenssituationen
  • Man skal ofte høre på kommentarer om at man ikke yder noget pga. ovenstående

Summersumarum er at for mig er det utrolig givende, at have en træningsmakker – og især en som Sara. Hun kender mig utrolig godt, og ved hvor mine grænser går og hvordan de flyttes.
Har du en træ ingsmakker? Og hvilke fordele og ulemper synes du der er ved det?

You may also like

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *